Megközelítés:
Javasolt útvonal:  
Termékleírás
Az orsó igazán tetszetős külsőt kapott a narancssárgára fújt fém alkatrészek miatt. Az új OKUMA orsóknál már megszokott karcsú orsótest is szembetűnő. Olyannyira, hogy magától jön a kérdés: mi fér ebbe bele? A testben, jól kitalált egységben, kis helyen férnek el a fogaskerekek, amelyek a megszokott kerek forma helyett, elliptikus kialakításúak (EOS). OKUMA specialitás: EOS (Elliptical Oscillation System) A tengelyütem sebességének szabályozásával az EOS rendszert tartalmazó orsók a zsinórt következetesebben fektetik és egyenletesen osztják el a dobon. Ennek hatására egyenletesen fekszik a zsinór, ez kevesebb súrlódást hoz majd a dobásnál. Az EOS zsinórprofilnak a nagyobb dobásokon kívül több eredménye is van: nagyobb pontosság és hosszabb zsinór élettartam. Az EOS működés közben látható a következő videón 2,05 –től: A Trio házára abszolút igaz, hogy a megfelelő anyagokat használták a megfelelő helyen. Ennek köszönhetően az orsóház erős, megfelelő súlyú és korrózióálló lett. Az orsótest anyaga kovácsolt A6062-es T4/6 hőkezelt alumínium. Ez a modern anyag egy vékony orsótestet tett lehetővé, amely szuper erejű, gyakorlatilag törhetetlen, korrózióját a fröccsöntött grafit oldalsó lemezkék gátolják. Az orsó talpa cserélhető, de mégis erős, tartós, hiszen fröccsöntött alumíniumból készült. Az OKUMA egész egyszerűen kijelentette, hogy az orsótest szilárdsága nem kérdőjelezhető meg, nem érdemes hasonlítgatni a grafit vagy műanyagból készült testekhez. Az OKUMA Trio hajtókarja fémből készült, ami szintén a tartósságot szolgálja. A kar tekerőgombja speciális, jól tapadó és könnyen tisztítható EVA polimerből készült. Előnye, hogy a hajtókargomb nem lesz csúszós még hidegebb időszakban sem és elgémberedett újakkal is meg tudjuk majd fogni, hiszen eléggé nagyméretű. Az OKUMA Trio dobjának tervezésekor a cél, a könnyed súly megtartása mellett, az erős, megbízható fék kialakítása volt. A dob egy speciális keresztszálas karbon anyagból készül, a külső borítás egy alumínium gyűrű, amelyik biztosítja a dob stabilitását. A dob pereme normál kialakítású, azaz az alja és a teteje párhuzamos egymással, nincsen semmilyen perem-megmunkálási technológia. A Trio tartalmazza az OKUMA cég egyedi Dual Force Drag (DFD) fékrendszerét. A DFD gyakorlatilag egy kettős fék, aminek egyik részét a dob tetején a fékszabályozó gomb alatt található filclemezek képezik (ez a megszokott kialakítás minden orsónál), az extra második fékrendszer a dob alsó peremébe van építve . Az OKUMA orsókba kizárólag minőségi, japán zsírozott filclamellák kerülnek. A dob ezen kívül természetesen egy víz- és porfogó megoldással is rendelkezik. Hydro Block System vagyis egy speciális gumitömítés védi a dob belső egységét. A dobot egy precíziós réz csigakerék hajtja. A rotor számítógéppel tervezett kiegyensúlyozásának köszönhetően az ellensúly megfelelő helyre kerül, ennek köszönhető a forgódob ilyen fokú sima futása. A Trio orsó lelke és legfontosabb különlegessége a fékrendszere, amelyik kifejezetten a fonott zsinóros pergetésre és a nagyhalas horgászatra is alkalmas. Mi ez az érdekesség? A fék olyan kialakítású, hogy a szoros állapotokban van a legnagyobb állítási lehetőség. A teljes megszorítástól kiengedve a még kemény fékbeállításig 3 teljes (!) fordulatot tehetünk meg. A „szoroson belül is van még élet. Ebben a tulajdonságban a Trio teljesítménye kiemelkedő a kategórián belül, összehasonlítva a versenytársaival. Mire jó mindez? Először is: monofil zsinórnál ez se nem hátrány, se nem előny (gondoljunk bele, ritkán fogjuk ilyen szorosra állítani a féket, egyébként a monofil könnyen elszakadna). Fonott zsinóros pergetésnél viszont óriási pluszt fog adni ez a beállítási finomítás! Ha a botunk bírja, a nagyobb halakkal úgy tudunk küzdeni, hogy ha kell, akár még épp a fonottunk szakítószilárdsága alá is beállíthatjuk a fékerőt. Mindeközben továbbra is nyugodtak lehetünk a fék letapadás mentességét illetően. Egyébként ez az állítási lehetőség a tengely menetsűrűségének köszönhető és az OKUMA több magasabb kategóriás orsójában is megtalálható. A Trio High Speed orsó áttétele 6,2:1. Ezzel az áttétellel kellő sebességgel vezethetjük majd a csalinkat balinpergetéskor. Amikor nem kell ez a gyorsaság, akkor lassabb vezetés mellett is jól működik az orsó, még finomabb futást eredményezve. A nagyobb áttétel match horgászatkor is hasznos lehet, ha nagyobb távolságban horgászunk vagy esetleg fonott zsinórral úszózunk nádfal előtt. A Trio orsók 3 méretben (30, 40, 55) érhetők el. Ha a horgászmódszerünkhöz nem kell sok zsinór, akkor érdemes a legkisebb 30-as méretet választani. Harcsahorgászoknak javasoljuk az 55-ös méret választását. Aki idegenkedik ettől a gyors áttételtől vagy a horgászmódszere nem igényli, az nyugodtan válassza a Trio szürke színű modelljét, amelyik gyakorlatilag az áttételen (ennek áttétele 5,0:1) kívül másban nem különbözik a narancssárga testvérétől. Trio videó az Okuma csapatától: Így is ismerheti: Trio30FD
Vélemények
Kérdezz felelek

Oldalainkon a partnereink által szolgáltatott információk és árak tájékoztató jellegűek, melyek esetlegesen tartalmazhatnak téves információkat. A képek csak tájékoztató jellegűek és tartalmazhatnak tartozékokat, amelyek nem szerepelnek az alapcsomagban. A termékinformációk (kép, leírás vagy ár) előzetes értesítés nélkül megváltozhatnak. Az esetleges hibákért, elírásokért az Árukereső nem felel.

^